XP 스크립트

http://www.gamebaker.com/rmxp/scripts/escape-only-items.htm
  도주전용 아이템을 만드는 스크립트입니다.  전투 도중에 연막탄을 던지고 도망치기...


#=============================================================================
# ** SG Escape Only Items
#=============================================================================
# sandgolem
# Version 1
# 22.06.06
#=============================================================================

Scene_Battle::SG_EscapeOnly_Items = [#]
# Place item numbers like this: [1,2,3,4]
# This check only happens at the start of a battle.
# Modify it to use start_phase2 instead of main if you want it every turn.

#=============================================================================
#
# To check for updates or find more scripts, visit:
#      http://www.gamebaker.com/rmxp/scripts/
#
# To use this script, copy it and insert it in a new section above "Main",
# under the default scripts and the SDK if you're using it.
#
# Have problems? You can leave me a message at:
# http://www.gamebaker.com/users/sandgolem
#
#=============================================================================

#--------------------------------------------------------------------------
# * SDK Log Script
#--------------------------------------------------------------------------
begin
  SDK.log("SG Escape Only Items", "sandgolem", 1, "22.06.06")
  if SDK.state("SG Escape Only Items") != true
    @sg_escapeonlyitems_disabled = true
  end
  rescue
end

#--------------------------------------------------------------------------
# * Begin SDK Enable Test
#--------------------------------------------------------------------------
if !@sg_escapeonlyitems_disabled

class Scene_Battle
  alias sandgolem_escapeitems_battle_main main
  def main
    for i in 0...SG_EscapeOnly_Items.size
      sg_temp = $data_items[SG_EscapeOnly_Items[i]].occasion
      if $game_temp.battle_can_escape
        if sg_temp == 0 or sg_temp == 2
          $data_items[SG_EscapeOnly_Items[i]].occasion = 0
        else
          $data_items[SG_EscapeOnly_Items[i]].occasion = 1
        end
      else
        if sg_temp == 0 or sg_temp == 2
          $data_items[SG_EscapeOnly_Items[i]].occasion = 2
        else
          $data_items[SG_EscapeOnly_Items[i]].occasion = 3
        end
      end
    end
    sandgolem_escapeitems_battle_main
  end
end

#--------------------------------------------------------------------------
# * End SDK Enable Test
#--------------------------------------------------------------------------
end


**도주전용 아이템은
Scene_Battle::SG_EscapeOnly_Items = [(아이템ID)]

Who's 백호

?

이상혁입니다.

http://elab.kr


List of Articles
번호 분류 제목 글쓴이 날짜 조회 수
공지 스크립트 자료 게시물 작성시 주의사항 습작 2012.12.24 6153
541 전투 RTAB 1.15와 애드온 from 歯車の城 4 file 백호 2009.02.22 1186
540 이동 및 탈것 Advanced Player Movement by SephirothSpawn (SDK호환) 1 file 백호 2009.02.22 801
539 스킬 Equipment Skills 2.0 by SephirothSpawn file 백호 2009.02.22 1007
538 기타 Letter by Letter Message Window by slipknot@rmxp.org (SDK호환) 1 file 백호 2009.02.22 760
537 상점 간단한 여관 by Tsunokiette@Creation Asylum 2 백호 2009.02.22 1529
536 온라인 멀티넷플레이 99Q Beta 3 27 백호 2009.02.22 3107
535 기타 KGC, SG 필수 스크립트 1 백호 2009.02.22 1110
534 전투 [신기술 체험] 강회된 횡스크롤 액알 13 file 백호 2009.02.22 6841
533 저장 [신기술 체험] 데이터 저장 6 file 백호 2009.02.22 1420
532 전투 Real Time Active Battle(RTAB) 1.14 from 歯車の城 3 file 백호 2009.02.22 1315
531 메뉴 1-Scene CMS 1.1 by LegACy@rmxp.org (SDK호환) file 백호 2009.02.22 953
530 메뉴 제가추천하는 메뉴스크립트 11 file 백호 2009.02.22 5298
529 전투 FFX, X-2, FFXII 식으로 대미지 표시하기 by squall@rmxp.org 백호 2009.02.22 1114
528 전투 레벨업시 능력치 표시 2 백호 2009.02.22 1620
» 아이템 SG_Escape Only Items by sandgolem (SDK호환) 백호 2009.02.22 850
526 스킬 SG_Escape Only Skills by sandgolem (SDK호환) 백호 2009.02.22 752
525 저장 [KGC]_2PaneSave 스크립트 1 file 백호 2009.02.22 1655
524 저장 [KGC] 스크립트 저장된 리셋 불어오기 [스샷첨부] 1 file 백호 2009.02.22 1052
523 스킬 [KGC] 스킬습득 아이템 2 백호 2009.02.22 1290
522 이동 및 탈것 Memorize Location R2 by dubealex file 백호 2009.02.22 846
Board Pagination Prev 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 52 Next
/ 52