소개
이 스크립트를 사용하여 귀하의 게임을하실 수있습니다지도에서 전투를 수행합니다. 상업적인 게임에 대한 예제 애비는 배변에 대한 전설이있다 (다양한 닌텐도 콘솔), 비밀) (snes), 디아블로 2 (컴퓨터), 등등 활성 전투 시스템은 실제 - 시간을 의미합니다지도에서 전투합니다.
이 색상은 다양한 고급 기능을 사용하여 우수한 품질의 게임을 만들 수있습니다 도와 줄와가와가 매우 유연하게 사용하기 쉽습니다.
참고 :이 애비는 매우 강력한 도구에 불과합니다. 그것은 당신의 게임을하게 당신에게 달려 굉장이 도구를 사용합니다.
또한 색상은 더할 나위없이 좋다 참고로이 작업이 당초의 모든 기능을 구현합니다.
기능
* 직접 키보드 입력 (재정 정상적인 rmxp 컨트롤 필요한 경우)
* 지능형 푸드 시스템을
- 지도자 현재 상태를 표시
- 단축키 지정 디스플레이
- minimap / 전체지도
- 사라져요 아웃 있도록 아래에 표시됩니다 플레이어의 경우 플레이어 산책 그의 문자를 볼 수있습니다
* 옵션 8 - 방법 운동
* 옵션 픽셀의 움직임을
* 옵션 강화 운동 (실행하고, 몰래, 점프)
* 사용자 정의 컨트롤을
* 50 개 이상의 옵션 및 설정을 사용자 정의 및 지원
* 적을 드롭 아이템 (그들이 떨어질 수있다는 금)
* 색상은 전 - 메뉴 (호환 대부분의 scene_menu cms - 스페인)
- 기술 / 항목 지정 메뉴 단축키
* 매우 개발한 스프 라이트 처리 시스템
- 애니메이션 sprites에 대한 공격 / 방어 / 기술 / 항목
- 각 무기에 대한 옵션을 설정 sprites
- 각각의 능력에 대한 옵션을 설정 sprites 캐스팅
- sprites에 대한 무기 / 기술 / 항목 / 적을 던진
- 하락 품목에 대한 아이콘을 보여줍니다
* 특수 무기 / 기술 / 항목 / 적을 설정
- 정의 무기 종류 같은 칼, 0, flails, 다양한 무기, 등등
- 정의 기술 / 항목 유형 같은 빔 기술 / 항목을 추적 샷 솜씨 / 항목 등
- 어떤 기술 / 항목 수있습니다에 영향을 폭발
- 설정할 무기 / 기술 / 항목의 범위
- 설정할 적을 공격 유형, 범위, 등등
* 내장된 애벌레
* 지능형 원수 :
- 볼 수 없어이 온다면 당신의 후면에서
- 무슨 "듣기"당신 닫기 또는 뭔가를하고있는 경우에는 (예 : 공격, 등등)
- 가장 최근의 위치를 기억 밖으로 당신을 잃을 만약 그들이 당신을 추적하는 광경을 시도해
-에 의해 정의되는 타일을 통해 볼 수없습니다 "벽",하지만 그들을 통해들을 수있는
- 그들은 벽에 돌아 다니면서 그들의 방법을 찾을 필요하다면, 그들의 목표를
- 매우 개발한 전투 처리를 (예 : 공격을 피하고, 물러 등)
- battlers 배워 자신들의 행동을 관찰, 치료 부상 동맹, 전화에 대한 도움말 등
- 간단하게 사용할 수있는 대부분의 위험하고, 대부분의 개발 rmxp 색상은 아날로그 입력 (전용)
* 아주 간단한 방법을지도에 적을 만들기
* 상태를 제어 :
- 당신의 상태를 볼지도에서 이루어지는 효과
* 다른 색상은 이전보다 낮은 지연
- 가장 강력하고 대부분의 효율적인 이벤트 - 안티 - 지연 시스템을 사용할 수있습니다 : "blizz - abseal"
- 지능형 적을 아날로그 입력 업데이트 및 처리 (적 "생각"필요한 경우에만)
- 지능형 두건의 재생 컨트롤러를
- 빠른 방법의 이벤트 설정을 인식
- 옵션 지능형 로딩 시스템을 passability
- 비트맵을 그리기 속도 증대를위한 사전 - 캐싱
- lagless 적을 건강을 바
- 스프 라이트 스프 라이트가 필요하지 않은 경우에는 처분
스크립트 파일
샘플 게임
Chronicles of Sir Lag-A-Lot.zip
설명 원문
- hotkey assignment display
- minimap / fullscreen map
- fades out displays if player walks under them so the player can see his character
- optionally set up sprites for each weapon
- optionally set up casting sprites for each skill
- sprites for weapon/skill/item/enemy projectiles
- shows icons for dropped items
- define skill/item types like beam skill/item, homing shot skill/item, etc.
- any skill/item can explode on impact
- set up weapon/skill/item ranges
- set up enemy attack type, range, etc.
- can "hear" you if you are close or doing something (like attack, etc.)
- remember your most recent position if they lose you out of sight and try to track you
- can't see through tiles defined by you as "walls", but they can hear through
- they go around walls if necessary and find their way to their target
- very developed battle handling (like avoiding attacks, backing off, etc.)
- observe battlers and learn from their actions, heal wounded allies, call for help, etc.
- simply the most dangerous and most developed RMXP ABS AI available (exclusively)
- intelligent enemy AI update and handling (enemies “think” only when necessary)
- intelligent HUD refresh controller
- fast method of event settings recognition
- optional intelligent passability loading system
- bitmap pre-caching for increased drawing speed
- lagless enemy health bars
- sprite disposal if a sprite isn’t needed
설명 원문
Introduction
Using this script in your game will allow you to carry out battles on the map. Examples on commercial games for an ABS are The Legend of Zelda (various Nintendo consoles), Secret of Mana (SNES), Diablo 2 (PC), etc. Active Battle System also means real-time battle on the map.
This ABS has a many advanced features to help you and allow you creating high quality games, is easy to use and is very flexible.
Note that this ABS is merely a very powerful tool. It is up to you to make your game awesome using this tool.
Also Note that this ABS has as good as all the features implemented that were originally planned.
Features
- direct keyboard input (overrides normal RMXP controls if necessary)
- intelligent HUD system
- hotkey assignment display
- minimap / fullscreen map
- fades out displays if player walks under them so the player can see his character
- optional 8-way movement
- optional pixel movement
- optional enhanced movement (running, sneaking, jumping)
- customizable controls
- more than 50 options and settings for customization and support
- enemies drop items (they can even drop gold)
- ABS Pre-Menu (compatible with most Scene_Menu CMS-es)
- very developed sprite handling system
- optionally set up sprites for each weapon
- optionally set up casting sprites for each skill
- sprites for weapon/skill/item/enemy projectiles
- shows icons for dropped items
- special weapon/skill/item/enemy setups
- define skill/item types like beam skill/item, homing shot skill/item, etc.
- any skill/item can explode on impact
- set up weapon/skill/item ranges
- set up enemy attack type, range, etc.
- built in caterpillar
- intelligent enemies:
- can "hear" you if you are close or doing something (like attack, etc.)
- remember your most recent position if they lose you out of sight and try to track you
- can't see through tiles defined by you as "walls", but they can hear through
- they go around walls if necessary and find their way to their target
- very developed battle handling (like avoiding attacks, backing off, etc.)
- observe battlers and learn from their actions, heal wounded allies, call for help, etc.
- simply the most dangerous and most developed RMXP ABS AI available (exclusively)
- very easy method to create an enemy on the map
- status control:
- less lag than other ABS before
- intelligent enemy AI update and handling (enemies “think” only when necessary)
- intelligent HUD refresh controller
- fast method of event settings recognition
- optional intelligent passability loading system
- bitmap pre-caching for increased drawing speed
- lagless enemy health bars
- sprite disposal if a sprite isn’t needed