VX 스크립트

#module SSS의 바로 아래쪽에 25, 25로 지정된 값을 수정해주면 됩니다.
#===============================================================================
# 
# Shanghai Simple Script - Heal After Battle
# Last Date Updated: 2010.06.03
# Level: Normal
# 
# This causes the party to be healed after battle by a percentage. Options are
# adjustable in the module.
#===============================================================================
# Instructions
# -----------------------------------------------------------------------------
# To install this script, open up your script editor and copy/paste this script
# to an open slot below ▼ Materials but above ▼ Main. Remember to save.
# 
# This script occurs automatically.
#===============================================================================
 
$imported = {} if $imported == nil
$imported["HealAfterBattle"] = true
 
module SSS
  # Change these constants to adjust what percentage of HP or MP is healed
  # after battle and whether or not states will be cleared, too.
  AFTER_BATTLE_HEAL_HP = 25
  AFTER_BATTLE_HEAL_MP = 25
  AFTER_BATTLE_RECOVER = true
end
 
#==============================================================================
# ** Game_Actor
#==============================================================================
 
class Game_Actor < Game_Battler
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Heal After Battle
  #--------------------------------------------------------------------------
  def heal_after_battle
    if SSS::AFTER_BATTLE_RECOVER
      for state in states do remove_state(state.id) end
    end
    return if dead?
    self.hp += maxhp * SSS::AFTER_BATTLE_HEAL_HP / 100
    self.mp += maxmp * SSS::AFTER_BATTLE_HEAL_MP / 100
  end
end
 
#==============================================================================
# ** Scene_Battle
#==============================================================================
 
class Scene_Battle < Scene_Base
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * End Battle
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias battle_end_sss_heal_after_battle battle_end unless $@
  def battle_end(result)
    battle_end_sss_heal_after_battle(result)
    if result != 2
      for member in $game_party.members
        member.heal_after_battle
      end
    end
  end
end
 
#===============================================================================
# 
# END OF FILE
# 
#===============================================================================

Who's 하얀슬픔

?

몰라, 뭐야 이거 무서워...

Comment '5'

List of Articles
번호 분류 제목 글쓴이 날짜 조회 수
공지 스크립트 자료 게시물 작성시 주의사항 3 습작 2012.12.24 5398
81 전투 VLAD ABS [액알 시스템] 65 아방스 2009.01.07 12564
80 전투 vampyr SBABS-Requiem ABS 9(액알) 101 file 담먹캐 2009.11.01 12000
79 전투 사이드뷰배틀3.3 + ATB1.1 스크립트. 65 할렘 2009.02.01 10946
78 전투 ORBS [새로운 전투 방식] 48 file 아방스 2009.03.04 10210
77 전투 rpgvx 간단액알 스크립트 제작: 41 *PS 2008.02.07 9822
76 전투 RPG Tankentai SBS 3.3 + ATB Kaduki Eng 58 아방스 2009.02.05 9071
75 전투 ATB전투방식.(사이드뷰X 백발의카임전투방식O) 14 file 이피쿤 2009.06.24 9035
74 전투 WGB배틀 시스템. 59 file 카르와푸딩의아틀리에 2009.06.30 8777
73 전투 Crissaegrim ABS 2.0.5 최신 48 file RPGbooster 2008.10.08 8768
72 전투 Requiem ABS 8 - 액션 배틀 시스템 8 36 아방스 2009.06.24 8540
71 전투 RPGTankentai SBS3.3b 버전 (사이드뷰) 21 file 카르와푸딩의아틀리에 2009.07.01 8455
70 전투 사이드뷰 스크립트 [2003 전투 방식] 39 아방스 2008.03.09 8406
69 전투 PRABS 2.0 액션배틀시스템 58 file RPGbooster 2008.10.08 7575
68 전투 Requiem SBABS (Requiem Squad Based Battle System) 14 vk 2009.02.07 7542
67 전투 사이드 뷰 시스템 [시트르산님 제공] 56 아방스 2010.11.29 7499
66 전투 VX SRPG 한글번역 (최종수정) 26 file 에틴 2010.08.25 7418
65 전투 ORBS_v1[1].06 전투시스템. 22 file 할렘 2009.02.06 7407
64 전투 전투배경을 자신이 원하는 형태로 45 file 아방스 2008.01.23 7137
63 전투 Spin Battle System [완성버젼] 38 file 할렘 2009.11.14 6835
62 전투 파이널 판타지 XIII 배틀 시스템 [출처:RRR포럼] 56 file WolV 2010.02.03 6795
Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 Next
/ 5