XP 스크립트

http://www.gamebaker.com/rmxp/scripts/escape-only-items.htm
  도주전용 아이템을 만드는 스크립트입니다.  전투 도중에 연막탄을 던지고 도망치기...


#=============================================================================
# ** SG Escape Only Items
#=============================================================================
# sandgolem
# Version 1
# 22.06.06
#=============================================================================

Scene_Battle::SG_EscapeOnly_Items = [#]
# Place item numbers like this: [1,2,3,4]
# This check only happens at the start of a battle.
# Modify it to use start_phase2 instead of main if you want it every turn.

#=============================================================================
#
# To check for updates or find more scripts, visit:
#      http://www.gamebaker.com/rmxp/scripts/
#
# To use this script, copy it and insert it in a new section above "Main",
# under the default scripts and the SDK if you're using it.
#
# Have problems? You can leave me a message at:
# http://www.gamebaker.com/users/sandgolem
#
#=============================================================================

#--------------------------------------------------------------------------
# * SDK Log Script
#--------------------------------------------------------------------------
begin
  SDK.log("SG Escape Only Items", "sandgolem", 1, "22.06.06")
  if SDK.state("SG Escape Only Items") != true
    @sg_escapeonlyitems_disabled = true
  end
  rescue
end

#--------------------------------------------------------------------------
# * Begin SDK Enable Test
#--------------------------------------------------------------------------
if !@sg_escapeonlyitems_disabled

class Scene_Battle
  alias sandgolem_escapeitems_battle_main main
  def main
    for i in 0...SG_EscapeOnly_Items.size
      sg_temp = $data_items[SG_EscapeOnly_Items[i]].occasion
      if $game_temp.battle_can_escape
        if sg_temp == 0 or sg_temp == 2
          $data_items[SG_EscapeOnly_Items[i]].occasion = 0
        else
          $data_items[SG_EscapeOnly_Items[i]].occasion = 1
        end
      else
        if sg_temp == 0 or sg_temp == 2
          $data_items[SG_EscapeOnly_Items[i]].occasion = 2
        else
          $data_items[SG_EscapeOnly_Items[i]].occasion = 3
        end
      end
    end
    sandgolem_escapeitems_battle_main
  end
end

#--------------------------------------------------------------------------
# * End SDK Enable Test
#--------------------------------------------------------------------------
end


**도주전용 아이템은
Scene_Battle::SG_EscapeOnly_Items = [(아이템ID)]

Who's 백호

?

이상혁입니다.

http://elab.kr


List of Articles
번호 분류 제목 글쓴이 날짜 조회 수
공지 스크립트 자료 게시물 작성시 주의사항 습작 2012.12.24 6153
34 아이템 아이템 소지수 한계돌파(중복일 확률 높음) 3 캉쿤 2011.09.13 1478
33 아이템 Categorized Items Menu 1.3 by albertfish 1 file Alkaid 2010.09.09 1795
32 아이템 아이템창변경 27 카르닉스 2010.02.26 3629
31 아이템 아이템소지수 한계돌파 (중복일지도) 12 카르닉스 2010.02.26 1498
30 아이템 [LPG] 아이템 상세정보 - ◇ Last Update : 2009/08/11 ◇ 11 file Claymore 2009.08.16 3307
29 아이템 CSSR14-아이템 합성 3 file 백호 2009.02.22 2833
28 아이템 아이템 사용 클래스 한정 스크립트! 2 백호 2009.02.22 1146
27 아이템 지정한 아이템 갯수 제한 3 백호 2009.02.22 1282
26 아이템 아이템 단축키로 구입 스크립트 3 백호 2009.02.22 1243
25 아이템 [신기술 체험] 인벤토리 8 file 백호 2009.02.22 2962
24 아이템 Easy Item & Gold Gain by SephirothSpawn (SDK호환) 백호 2009.02.22 880
23 아이템 Additional Item Drop by SephirothSpawn (SDK호환) 1 백호 2009.02.22 891
22 아이템 SG_Item Break by sandgolem (SDK호환) 백호 2009.02.22 897
» 아이템 SG_Escape Only Items by sandgolem (SDK호환) 백호 2009.02.22 850
20 아이템 SG_Hide free item cose by sandgolem (SDK호환) 백호 2009.02.22 935
19 아이템 Item Acquired Window by SiliconHero@rmxp.net 백호 2009.02.22 1096
18 아이템 아이템 인벤토리 2 file 백호 2009.02.22 3354
17 아이템 아이템을 얻으면 자동으로 아이템 입수 메세지윈도우 띄우기 4 백호 2009.02.22 2279
16 아이템 소지/구입 아이템 갯수 99개 이상 가능(약간 수정) 2 백호 2009.02.22 1103
15 아이템 아이템 정리기능 S크립T 1 file 백호 2009.02.21 1080
Board Pagination Prev 1 2 Next
/ 2